Hvornår er det nødvendigt med omlæsning?

07 November 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Skal man være virkelig flabet, så kan man sige, at det eneste, man kan gøre forkert ved lastning, uden det kræver en omlæsning, er, at man løfter forkert med kroppen, så man får skader på kroppen – man kan have lastet korrekt, mens kroppen er gået død af det.

Du står så måske med omlæsning i Nordjylland, hvilket med stor garanti kunne tænkes, da man kalder Nordjylland for indgangen til Europa, hvor der bliver fragtet mange ting videre med især skibe.

Her skal fragten måske begynde fra et lager, videre til en vogn, måske på nogle godsvogne på et tog eller i en lastbil og så videre over i en container til fragt på et skib.

Ofte er fragten dog forekommet tidligere i forløbet i en container, så man bare kan shippe den direkte videre, men så kan der være andre forviklinger, man måske ikke lige hat tænkt over.

Måske har man overlæsset, lasten kan ikke være fastspændt godt nok, så den skøjter rundt derinde, eller man har blandet nogle ting sammen, som man ikke må fragte sammen.

Der kan være gået hul på nogle ting på den delvise fragt, så man er nødt til at laste tingene om eller smide noget ud.

Der kan være foretaget en inspektion af ens fragt, hvor det er opdaget, at man ikke har tilladelse eller på anden måde ikke har overholdt reglerne med fragten af disse ting, hvorfor man ikke kan komme videre i processen.

Så skal man måske lave omlæsning til nogle andre, der kan fragte det videre, eller det hele skal fragtes retur på lager, så man kan undersøge, hvad der var gået galt og få styr på tingene.

Heldigvis er det ofte nemt at få styr på disse ting, men det er da klart, at havde man gjort det fra starten, så ville der omme være brug for en omlæsning.

More articles