Enhver herre med respekt for sig selv ejer en herrecykel

26 July 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Måske synes du ikke, det er særligt macho at komme rejsende på sådan en herrecykel, for du vil egentlig hellere have en stor benzinsluger af en motorcykel, eller du kunne godt tænke dig en stor Mercedes, der brænder brændstof af i ét væk og larmer en hel del.

Det er lidt en gammeldags opfattelse at tænke sådan, og det er ikke noget, der kommer til at høste anerkendelse hos det modsatte køn – i hvert fald ikke mange af dem og med tiden stort set ingen – hvis du hovedsageligt bruger sådan noget til at transportere dig rundt med.

Forstå os ret: Der er intet i vejen for at eje et maskinelt og mekanisk køretøj, når man skal tilbagelægge lange afstande, så længe det er en økonomisk model, og man tænker over, hvor tit man bruger bilen, og om man kan deles om den og andre gange bruge den offentlige transport.

Den herrecykel vil give dig stor anerkendelse landet over

Danmark består af et cyklende folk, og det er heldigt, at vi har stor tradition for den slags – generelt fordi landet er lille og fladt, så det ikke gør så meget at rejse rundt fra det ene sted til det andet, uden man behøver at være professionel cykelrytter – så vi ikke skal starte fra bunden med at være et bæredygtigt samfund på den front.

For godt nok larmer og hyler det ikke, når du kommer kørende på en herrecykel (så længe den i hvert fald virker ordentligt), men på sådan en er der mindre chance for, at du kører andre mennesker ned, så de kommer til skade eller ligefrem dør.

Og så er der selvfølgelig den store fordel for samfundet og naturen, at man ikke forurener særligt meget, når man cykler, og man får motion af det.

Og vi behøver vel heller ikke oplyse dig, hvad der er dyrest at få af en herrecykel eller en bil?

More articles