Forfat et godt navn til din webmail

Forfat et godt navn til din webmail

Et andet sted er der blevet slået ned på, hvordan du sørger for at vælge et godt navn til din hjemmeside alt efter, hvad der er af ledige domænenavne.

I denne artikel skal vi se nærmere på, hvordan du så sammensætter et godt navn til din webmail, som du nok gerne vil have tilknyttet din hjemmeside – men man kan også sagtens have en mail, uden man ejer en hjemmeside.

Skulle hjemmeside og mail dog høre sammen – som man nogle gange kan få registreret og tilsluttet samme sted – så bør man vælge det med samme navn eller navneområde, så man ved, hvad det hører til og giver sig selv og er indlysende, hvad det hører til.

Et eksempel kunne være [medarbejders navn] snabel-a [firmanavn] .dk/.com eller en anden slutning.

På den måde ved man, at navnet nok er til en person, der er ansat i firmaet; men ellers kan man bare nøjes med en mail, hvor man bruger ordet “info” fremfor en medarbejders navn. Denne webmail kan også bruges som hovedmailen, som de andre medarbejdere måske/måske ikke har adgang til, mens det kun er IT-afdelingen og den ansatte, der kan kigge ind i vedkommendes egen mail.

Gør din webmail fornuftig at huske

Man bør undgå at have alt for lange webmailadresser, og man gør dem også lettere for en selv og andre at huske, hvis man ikke bruger for mange specielle tegn, tal og meget andet (den slags bør man gemme til at bruge på ens kodeord).

Bliver det nødvendigt, så skal man måske have flere webmails, hvoraf den ene kan fungere til arbejdet, den anden er til det private, og så har man måske en, som en forening, en sportsklub eller noget andet har tildelt en.

Når man netop har at gøre med så mange mailadresser, så er det vigtigt, at de har nogle navne, som man kan huske.