Lav en fordelagtig arbejdsfordeling ved ejendomsadministration

20 May 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvis man beskæftiger sig med ejendomsadministration i Danmark, så er det virkelig værd at kende til dem her: https://deas.dk/

Men af frygt for at komme til at lyde som en gammel Molbo-vittighed, så kan vi spørge lidt mere analyserende ind og stille spørgsmålet: hvor man personer skal man bruge hver gang til at holde styr på og varetager opgaverne i forbindelse med ejendomsadministration?

Det korte svar er, at det så sandelig kommer an på den enkelte ejendomsadministration, da det kan handle om alt fra få lejligheder i en enkelt bygning til flere boligkomplekser, der er fordelt over hele landet.

Dog er det lidt længere svar, som vi antager, at du gerne vil kende til, siden du er klikket ind på denne artikel, at det i lige så høj grad handler om, hvor mange hjerner og arme man har brug for til de umanerligt mange og alsidige opgaver, der knytter sig til at stå for ejendomsadminisration.

Vi kan godt gå lidt for langt ned i detaljer, men det vil nok kede dig, der blot søger lidt mellemviden, så lad os holde dette til at være halvt overordnet og semi dybdegående:

Nogle mennesker er som bekendt gode til at være bannerførere, andre er gode til at koordinere, og så er der dem, der er naturtalenter til at påtage sig lederansvaret og fordele tjanserne ud til de forskellige instanser, der er tilknyttet – det er så oftest også den person, der står med det overordnede ansvar til slut.

Endvidere er nogle mennesker virkelig gode til at fokusere på én sag, hvor de næsten kan lukke resten af hverden ude og fuldføre denne til perfektion, mens de så har brug for andre til at fortælle dem, hvornår tidsplanen er ved at skride.

Omvendt er de næsten modsatte typer, der bare er virkelig gode til at have mange bolde oppe i luften og kan skifte mellem disse uden det mindste besvær.

Ofte er der brug for alle disse persontyper til at tage sig af ejendomsadministration – og tit også flere til!

 

More articles