Lav flere udgaver af det samme logodesign

19 August 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Nogle gange siger man, at intuitionen er den bedste målestok, som man skal gå efter, så hvis man nu står overfor den opgave at skulle lave et logo design i Nordsjælland, så tyer man måske til bare at komme på det første, det bedste, man kan.

Nogle gange giver det pote, fordi man kan komme til at overanalyse processen, så man ender i sådan nogle krinkelkroge, at ens modtagere skal bruge lang tid på at afkode, hvad man har med at gøre her, og det duer ikke, når man gerne skal have folk til at forstå budskabet med det samme.

Man må da gerne gemme på nogle aspekter i logoet, som man skal bruge tid på at finde, men ellers skal hovedbudskabet stå skarpt og indbydende med det samme.

Andre gange er det fint nok, at man bruger lang, lang tid på logoet, fordi man gerne vil have budskabet til at være perfekt ned til alle detaljer.

Hav flere udgaver af logoet parat

Man tænker så, at logoet da ikke behøver være så vigtigt, når det nu kun er et enkelt aspekt af ens foretagende, men man skal slet ikke undervurdere, hvordan folk afkoder meget i det første indtryk, som man gør sig, og det er oftest med logoet, en maskot og et budskab med ord.

Men om man vælger den ene eller den anden metode til at finde på ens logo, så bør man, når man føler, man er kommet i mål med det, forsøge at lave afarter af det, som man har, så man har lidt mere at operere med.

Det kan være, man på den måde finder ud af, at man faktisk bedre kan lide en anden udgave af logoet, eller at det fungerer bedre på tryk eller i forstørret udgave.

Når man alligevel er i processen med at komme på logoet, så kan man lige så godt undersøge den til fulde.

More articles