Sådan holder du styr med dit arbejde

12 February 2022 Steffen Petersen

editorial

Roder du ofte rundt med dine papir, når du er ude på byggepladsen? Har du svært ved at finde et bestemt dokument, fordi der ikke er styr på dine filer? Så bør du overveje et system, der hjælper dig med at holde styr på alle dokumenterne et sted. Det kan du gøre med dine aftalesedler. Det er nogle vigtige dokumenter at have med sig, når man er i gang med et større byggeri. Læs med i dette indlæg, og hør mere om, hvordan du holder styr på dit arbejde.

 

aftalesedler

 

Hav alle dine dokumenter i en mappe

Den nemmeste måde, du kan holde styr på dine ting på, er at lægge det i mapper. Opdel de forskellige ting i mapperne, så du kan holde styr på sagerne. Du kan f.eks. adskille dem efter projekt eller efter sted. Der er andre måder at inddele dine dokumenter på, f.eks. hvert byggeri får sin mappe. Hvis din virksomhed har et standardmappesystem, skal du sørge for at bruge det, når du skal lave dit eget system. Ellers kan du bruge det, der fungerer for dig og dine teammedlemmer, så I alle er opdateret på de nyeste ændringer. Men så længe der er styr på tingene, så er det bedst.

 

Brug appstil at holde styr på dokumenter

Der findes apps, som du kan bruge til at holde styr på dine dokumenter. De spænder fra de enkle programmer helt op til mere komplicerede programmer. Du skal lære at bruge dem, men når du først har lært det, er de meget nyttige til at holde styr på alt. På denne måde får du mere overblik over dit arbejde, og hele arbejdsprocessen bliver betydelig nemmere for dig. Du har hurtig adgang til dine journaler og dokumenter, som du skal bruge. Du kan sende dine aftalesedler til bygherren, så der ikke opstår miskommunikation mellem jer eller andre på et senere tidspunkt i forløbet.

More articles